Ugrás a tartalomra

„Nagy küzdő vagyok, sosem adom fel”

Létrehozva
Az utolsó verseny utolsó gyorsaságiján dőlt el a bajnoki cím tavaly a hazai rallybajnokságban. „Nem mi voltunk az esélyesek a végén, mégis nyerni tudtunk” – emlékszik vissza Hadik András, aki tavaly elért kiemelkedő eredménye alapján „Az év sportolója” díjat kapta.
Kép
Fotó: Beregi László

A Miskolcon született Hadik András 1995-ben kezdte pályafutását az autósportban, de mint mondja, az autók szeretete mindig is része volt az életének. – Apám autóvezetést oktatott, szinte még ki sem láttam a műszerfal mögül, már vezetni tanított, kispárnán ülve. Ahogy megszereztem a jogosítványt, indultam is versenyezni – mondja. 

Eleinte Trabantot vezetett, az alapmotor 26 lóerejéből akár 50-et is ki lehetett hozni. – A mai napig úgy gondolom, hogy egy ilyen autóval, sokkal félelmetesebb versenyezni, mint egy mostanival – teszi hozzá. 

Kép

Hiába a nagy szerelem, 1999-től már elsőkerék-meghajtású autókkal versenyzett. Az első futamgyőzelmek a 2000-es években jöttek, ekkor már Subarukat hajtott, kategóriáját többször is megnyerte. 2009-ben magyar bajnokká koronázták. 

Kép

– Sokan úgy gondolják, hogy elég jól vezetni, de ez egy nagyon összetett sportág. Egyrészt nagy szükség van a jó fizikai állóképességre. Nem úgy van, hogy beülök és gyors vagyok, el van intézve. Aztán mint sok más, ez is 90 százalékban fejben dől el, nagyon tudatosnak kell lenni. Sokan tudnak keresztben autózni a hóban, de amikor a másodpercekért küzd valaki, az egy másik dolog. Hiába jó pilóta valaki, ha rosszabb autóban ül, nem fog tudni nyerni. Ez fordítva is igaz. Mindennek nagyon össze kell állnia, tökéletesnek kell lennie, csak akkor lehet nyerni. 

2016-ban szerezte meg az első abszolút magyar bajnoki futamgyőzelmeit, az évet a második helyen zárta a bajnokságban. 2017-ben ismét ezüstérmes lett összetettben, de remek szezont zárt a Közép- Európai Zóna Kupában is, hiszen megszerezte a bajnoki címet. 

Kép

– Tavaly nagyon jól kezdtük a bajnokságot, nyertünk Egerben és Miskolcon is, de aztán sorra jöttek a rosszabb eredmények. A végén már nem mi voltunk az esélyesek, mégis mi lettünk a bajnokok, egy ponttal. Az utolsó verseny utolsó gyorsaságiján dőlt el a bajnoki cím. Boldogságunkat tetézte, hogy nem csupán Magyarország rally bajnoka lettem, de megvédtem Közép-Európa Zóna kupa bajnoki címemet is, így az ország 5. legjobb autóversenyzőjének választottak.

Ez is érdekelhet

DVTK Fotó: DVTK
Megvan, hogy miként juthat az MK döntőbe a DVTK
MiskolcSport
A DVTK ellenfelet kapott a Magyar Kupában. Kiderült, hogy kiken keresztül juthat el a fináléba a DVTK.
Képgaléria
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Kopátsy Sándor Klubban
MI-startupok finanszírozására indít tőkealapokat a kormány
MiskolcBelföldVilágGazdaságBorsod-Abaúj-Zemplén
A források elsősorban kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységeket finanszíroznak majd, különös figyelmet fordítva a mesterséges intelligencia fejlesztésére és gyakorlati alkalmazására – mondta a nemzetgazdasági miniszter a Népkerti Vigadóban, ahol a BOKIK által életre hívott Kopátsy Klub következő ülését tartották csütörtökön.
Minap.hu app: harmadszor is nyereményt hirdettünk
Miskolc
A 100 ezer forint értékű Végállomás Bistro & Wine utalványt csütörtökön vette át a szerencsés nyertes.
Képgaléria
A FUX Zrt. ünnepélyes csarnok átadója
Már zakatol a gyártósor a Fux új üzemcsarnokában
MiskolcGazdaság
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a csütörtöki átadó eseményen úgy fogalmazott a cég Besenyői úti telephelyén, hogy kis cégből több mint három évtized alatt egy „erősen növekvő” középvállalkozássá vált a Fux, ami versenyképes külföldön is.