Az állomás fogadóépülete 1901-ben épült Pfaff Ferenc tervei alapján, eklektikus, angol romantikus stílusban. A miskolci pályaszakaszt 1963-ban villamosították, a munkálatok során épült meg az aluljáró a vágányokhoz, és ekkor erre is hivatkozva lebontották a keleti szárnyat. Ezt a részt 1988-ban építették vissza. A fogadóépület műemlék, utoljára 2003-ban újították fel, megtartva az eredeti hangulatot. Érdekesség, hogy Miskolc vezetése annak idején szerette volna, hogyha a pályaudvar a Széchenyi és a Bajcsy-Zsilinszky utca találkozásánál épül meg, a mai Kandó Kálmán teret túl távolinak tartották. A Tiszavidéki Vasúttársaság (innen az állomás neve), viszont hajthatatlan volt, aminek következtében a város megsértődött: nem támogatta az építkezést, telket és építőanyagot sem adott. Az állomást 1859. május 24-én díszes avatóünnepség nélkül adták át.
Akkor és most...: a Tiszai pályaudvar
Létrehozva
Az 1931-ben készült felvételen a Tiszai pályaudvar látható.
Ez is érdekelhet
Őszi Vásár Perecesen: friss termékek és közösségi összefogás Miskolc városrészében
Szombaton benépesült Pereces Advent tere: illatos almák, friss karfiolok és mosolygó árusok várták a látogatókat az Őszi Vásáron. A helyiek nemcsak bevásároltak, hanem szóba is elegyedhettek Miskolc alpolgármesterével a városrész fejlesztési kérdéseiről.
Újabb történelmi érdekességek Miskolcról
Folytatódik sorozatunk: Reiman Zoltánnak, a Szemelvények Miskolc város történelméből blog szerkesztőjének az írását közöljük, helytörténeti érdekességekkel.
Útlezárásra kell számítani szombaton ezen a szakaszon
Autóverseny miatt lesznek útlezárások szombaton.