A Labubu őrület Lalisa Manobal színésznő egyik Instagram-on megosztott történetének köszönhető, ahol a szörnyecskével pózol. A thaiföldi híresség hazai rajongóit ez vásárlásra késztette. Azóta meghódította az egész világot a Labubu.
A jellegzetes megjelenésű plüssjátéknak a története 2015-re nyúlik vissza, amikoris Kasing Lung, honkongi művész és illusztrátor megalkotta The Monsters című képeskönyvsorozatát. A történet egy általa kitalált világról szól, ahol szörnyek élnek. Művészi világában az Északi folklór keveredik a nyugati mesevilággal, egy csipetnyi pszichedelikus esztétika jeggyel megfűszerezve. Ezt tükrözik a Labubu hegyes fülei, szőrös teste, hatalmas szemei és feltűnő, hegyes fogai. Bár elsőre baljós megjelenésű a plüssfigura, a történetekben általában jó szándék vezérli – ami tudjuk hova vezet.
2019-ben vált igazán népszerűvé a Labubu, amikor a Pop Mart játékgyártó céggel kötött kizárólagos szerződést az alkotó és elkezdődött a zsákbamacska formában való terjesztés. Lisa után Rihanna, Billie Eilish, Dua Lipa, de még David Backham is ezekkel a szőrös szörnyecskékkel pózolt. Ezután már a divatvilág is beszállt a történetbe: Balenciaga, Gucci szettekben pompázó Labubu és elérhető már a piacon. Sőt még Coca Cola-s figurákat is vásárolhatunk.
Az eredeti, tömeggyártott figura ára 20-30 ezer forint körül mozog, de a különlegesebb dizájnok ennek a dupláját is elérhetik. Ezek után nem is csoda, hogy a Pop Mart 2024-es éves profitja 13 milliárd jüan, ami nagyjából annyi, mint amennyit az emberiség kávéra költ. A szóban forgó szörnyecskék most birtokba vettek néhányat a miskolci főutcán található kirakatokból.